Boozt: Q1 2024 uden større overraskelser - fastholder 2024 guidance
Boozt har her til morgen offentliggjort regnskab for 1. kvartal 2024, der historisk er blandt årets mindste kvartaler på toplinjen og dermed også indtjeningsmæssigt. Umiddelbart kommer tallene ud med en omsætning lidt under konsensus imens indtjeningen er inline. Boozt fastholder sin guidance for 2024.
Således lander omsætningen i kvartalet på SEK 1.614 mio., svarende til en vækst på 6% sammenholdt med samme kvartal året før hvor omsætningen lå på SEK 1.525 mio. Konsensus lå ifølge Capital IQ blandt 3 analytikere på SEK 1.701 mio.
Indtjeningen målt som adjusted EBIT realiseres på SEK 20 mio., svarende til en margin på 1,2%. Sidste år lå de tilsvarende tal på SEK 17 mio. eller en margin på 1,1%. Her lå konsensus blandt de samme analytikere på SEK 21,3 mio.
Boozt fastholder sin guidance for 2024 om en omsætningsvækst og en adjusted EBIT-margin på henholdsvis 5-15% og 5,2-6,0%, hvilket svarer til omsætning og adjusted EBIT i intervallerne SEK 8.143-8.918 mio. og SEK 423-535 mio.
Husk at der i næste uge - tirsdag d. 30. april kl. 10.00 – er mulighed for at få ledelsens udlægning af årets første måneder når vi inviterer til et virtuelt event med CFO Sandra Gad fra Boozt. Tilmelding her: https://www.inderes.dk/videos/boozt-presentation-of-q1-interim-report-2024
Boozt meddelte i går aftes også at man vil investere SEK 500 mio. over en årrække i selskabets lager- og pakkefaciliteter i Ängelholm i Sverige, som dermed vil blive forøget med 50%.
Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Boozt for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 08.50 d. 26/04-2024.
Boozt
Boozt AB er et nordisk teknologiselskab med fokus på onlinesalg af bl.a. modetøj og livsstilsprodukter. Selskabet blev grundlagt i 2011, har hovedkontor Malmø, og blev børsnoteret på Nasdaq Stockholm i 2017. Aktien er i dag dobbeltnoteret efter at selskabet også blev optaget til handel på Nasdaq OMX Copenhagen i 2020. Boozt henter sin primære omsætning via multi-brand webshoppen - Boozt.com. Her tilbyder man foruden mode- og sportstøj også skønhedsprodukter og forskellige livstilsprodukter til hjemmet. I 2015 blev der tilføjet en anden platform med Boozlet.com, som fungerer som Boozt’s outlet, hvilket giver virksomheden mulighed for at anvende denne kanal til udsalgsvarer, og produkter der ikke sælger godt i den pågældende sæson. Booztlet.com kan også overtage større lagre fra forskellige tøjproducenter og samarbejdspartnere. Boozt er en del af large cap-indeksene i både Stockholm og København.
Read more on company page