Boozt: Slutter 2022 stærkt og forventningerne til 2023 er indenfor rammerne af konsensus
Boozt har her til morgen udsendt regnskab for Q4 2022, og dermed også sit endelige regnskab for 2022 efter at selskabet i midten af januar var ude med foreløbige tal for året. Vi har derfor fået hovedlinjerne for det forgangne år imens guidance for 2023 er ny her til morgen.
Således forventer Boozt i 2023 en omsætningsvækst på 5-15% til SEK 7,0-7,8 mia. Konsensus ligger ifølge Refinitiv her på SEK 7,37 mia. Adjusted EBIT guides til et relativt bredt spænd på SEK 275-375 mio. imod konsensus på SEK 324,8 mio. Guidance svarer til en vækst i adjusted EBIT på -4% til +32%, og en margin på 4,4% på midtpunktet af guidance imod 4,2% i 2022.
Som det fremgik af meddelelsen i januar, sluttede 2022 stærkt for Boozt, bl.a. drevet af Black Friday Week der gik over alt forventning, med gode ordrestørrelser efterfulgt af en december måned som også lå over niveau. Samlet vokser Boozt i 2022 med 16% på toplinjen og leverer en adjusted EBIT-margin på 4,2%.
Efter den seneste opjustering i januar er Boozt steget med ca. 15%, og siden aktien bundede ud ultimo september sidste år er den steget med lidt over 150%. Vi handler dog fortsat noget under toppen fra april 2021 under Corona-pandemien, hvor aktien var oppe og vende omkring kurs SEK 220.
For at få en opdatering på regnskabet og den seneste udvikling afholder vi tirsdag d. 21. februar kl. 12.00 event med Head of Investor Relations i Boozt – Ronni Funch Olsen. Tilmelding her: https://www.inderes.dk/videos/boozt-praesentation-af-arsregnskabet-2022
Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Boozt for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA Kl. 08:17 d. 10/02-2023
Boozt
Boozt AB er et nordisk teknologiselskab med fokus på onlinesalg af bl.a. modetøj og livsstilsprodukter. Selskabet blev grundlagt i 2011, har hovedkontor Malmø, og blev børsnoteret på Nasdaq Stockholm i 2017. Aktien er i dag dobbeltnoteret efter at selskabet også blev optaget til handel på Nasdaq OMX Copenhagen i 2020. Boozt henter sin primære omsætning via multi-brand webshoppen - Boozt.com. Her tilbyder man foruden mode- og sportstøj også skønhedsprodukter og forskellige livstilsprodukter til hjemmet. I 2015 blev der tilføjet en anden platform med Boozlet.com, som fungerer som Boozt’s outlet, hvilket giver virksomheden mulighed for at anvende denne kanal til udsalgsvarer, og produkter der ikke sælger godt i den pågældende sæson. Booztlet.com kan også overtage større lagre fra forskellige tøjproducenter og samarbejdspartnere. Boozt er en del af large cap-indeksene i både Stockholm og København.
Read more on company page