Boozt: Solid toplinjevækst i Q2 2024 - indsnævrer guidance for 2024
Boozt har her til morgen udsendt sit regnskab for 2. kvartal 2024, der med en pæn toplinjevækst kommer lidt bedre ud end forventningerne, imens indtjeningen er på niveau med markedsforventningerne. Boozt indsnævrer sine omsætningsforventninger til hele 2024, og tager toppen af sin guidance på adjusted EBIT.
Omsætningen i Q2 2024 lander på SEK 1.872 mio., svarende til en vækst på 11% sammenholdt med samme kvartal året før, hvor omsætningen lå på SEK 1.687 mio. Konsensus lå ifølge Capital IQ blandt 2 analytikere på SEK 1.833 mio.
Indtjeningen målt som adjusted EBIT realiseres på SEK 92 mio., svarende til en margin på 4,9%. Sidste år lå de tilsvarende tal på SEK 86 mio. eller en margin på 5,1%. Her lå konsensus blandt de samme analytikere på SEK 93 mio.
Boozt indsnævrer sin guidance for 2024 og venter nu en omsætningsvækst på 7-11% fra tidligere 5-15%. På forventningerne til adjusted EBIT-margin tages toppen af det tidligere interval, og lyder nu på 5,2-5,7% fra tidligere 5,2-6,0%. Konsensus lå før regnskabet på en omsætningsvækst i 2024 på ca. 8%, og en adjusted EBIT-margin på ca. 5,3%.
Du finder hele regnskabet fra Boozt her: https://www.booztgroup.com/reports-and-presentations
Husk at der i næste uge - mandag d. 19. august kl. 12.00 – er mulighed for at få en gennemgang af kvartalet når vi inviterer til et virtuelt event med Head of Investor Relations hos Boozt – Magnus Thorstholm Jensen. Tilmelding her: https://www.inderes.dk/videos/boozt-praesentation-af-q2-2024
Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra Boozt for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 08.23 d. 16/08-2024.
Boozt
Boozt AB er et nordisk teknologiselskab med fokus på onlinesalg af bl.a. modetøj og livsstilsprodukter. Selskabet blev grundlagt i 2011, har hovedkontor Malmø, og blev børsnoteret på Nasdaq Stockholm i 2017. Aktien er i dag dobbeltnoteret efter at selskabet også blev optaget til handel på Nasdaq OMX Copenhagen i 2020. Boozt henter sin primære omsætning via multi-brand webshoppen - Boozt.com. Her tilbyder man foruden mode- og sportstøj også skønhedsprodukter og forskellige livstilsprodukter til hjemmet. I 2015 blev der tilføjet en anden platform med Boozlet.com, som fungerer som Boozt’s outlet, hvilket giver virksomheden mulighed for at anvende denne kanal til udsalgsvarer, og produkter der ikke sælger godt i den pågældende sæson. Booztlet.com kan også overtage større lagre fra forskellige tøjproducenter og samarbejdspartnere. Boozt er en del af large cap-indeksene i både Stockholm og København.
Read more on company page