North Media: Foreløbige Q2 2024 tal og justering af helårsguidance
North Media var tidligere i dag ude med foreløbige tal for det regnskab for 2. kvartal der kommer i morgen, samtidig med at selskabet justerer guidance for hele 2024.
Ud fra de foreløbige tal for 2. kvartal 2024 lander omsætningen på DKK 351 mio. sammenholdt med DKK 238 mio. i 2. kvartal 2023, hvor væksten primært kan tilskrives købet af svenske SDR i slutningen af 2023. EBITDA lyder på DKK 58 mio. i kvartalet imod DKK 44 mio. sidste år, imens de tilsvarende tal på EBIT er henholdsvis DKK 41 mio. og DKK 37 mio.
I forbindelse med at tallene for 2. kvartal 2024 og dermed 1. halvår 2024 nu er kendt justerer North Media sine omsætningsforventninger til 2024, så de nu lyder på DKK 1.320-1.365 mio. fra tidligere DKK 1.310-1.355 mio.
North Media vælger samtidig at nedjustere sine forventninger til både EBITDA og EBIT i 2024. EBITDA ventes nu på DKK 150-175 mio. fra tidligere 170-200 mio. kr. og EBIT på DKK 75-100 mio. kr. fra tidligere 95-125 mio. kr.
Årsagen hertil er at man vil:
- accelerere implementeringen af maskinel pakning og teknologi til at sortere og pakke og distribuere adresseløse tryksager i SDR Svensk Direktreklam. Implementeringen forventes afsluttet ved udgangen af 2. kvartal 2025.
- udvikle MineTilbuds tekniske platform til en eksponeringsforretning, som kan lanceres også i andre lande, og i første omgang i Sverige ultimo 2024.
Det endelige regnskab for 2. kvartal 2024 ventes i morgen – torsdag d. 15. august 2024.
Husk at vi på fredag d. 16. august kl. 14.00 afholder event med North Media, hvor CFO Kåre Stausø Wigh vil præsentere regnskabet og de nye forventninger, samt svare på spørgsmål fra publikum. Tilmelding her: https://www.inderes.dk/videos/north-media-praesentation-af-regnskabet-for-2-kvartal-2024
Disclaimer: HC Andersen Capital modtager betaling fra North Media for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 20.35 d. 14/08-2024.
North Media
North Media driver og udvikler platforme og kanaler, der forbinder erhvervsliv og forbrugere. Platformene matcher forbrugerne med de rette produkter inden for dagligvarer, lejeboliger, jobs og digitale adgangsløsninger. North Media er markedsledende og selskabet har været noteret på OMX Nasdaq Copenhagen siden 1996. North Media har fokus på langsigtet værdiskabelse og et stabilt afkast og har en politik om at udbetale et aktieudbytte baseret på de finansielle resultater. North Media består af to forretningsområder: 1) Last Mile udgøres af FK Distribution og SDR Svensk Direktreklam, der er blandt henholdsvis Danmarks og Sveriges førende distributører af tilbuds- og ugeaviser. FK Distribution driver også den digital platform og app "minetilbud.dk”. Last Mile er et modent forretningsområde med god indtjening og pengestrømme. 2) Digital Services består af BoligPortal, Ofir og Bekey, som alle har potentiale til høj vækst, stigende indtjening, skalering og ekspansion. BoligPortal er Danmarks største formidler af lejeboliger og services til udlejere og lejere. Ofir forbinder jobs i Danmarks bredeste jobunivers. Bekey tilbyder sikker digital adgang til låste opgange og hoveddøre for hjemmepleje, leverandører af pakker, dagligvarer mv. North Media arbejder systematisk med bæredygtighed og ESG-rapportering, inklusive selskabets påvirkninger, risici og muligheder inden for klima, miljø, sociale forhold samt ledelse. North Media har via sin tilslutning til Science Based Target initiative forpligtet sig til at reducere sine samlede CO2-udledninger med nominelt 50% inden 2030 i forhold 2018, og til at være netto-nul udledende i 2050.
Read more on company page