North Media: Opsummering fra investorseminar
North Media CFO Kåre Wigh og CDO Martin Tobberup præsenterede på HC Andersen Capital’s seneste investorseminar. Udover at præsentere North Medias forretningsmodel, diskuterede de strategien for at integrere det nyligt erhvervede SDR Svensk Direktreklam i deres automatiserede pakkesystemer for at øge effektiviteten. North Media udvikler også digitale tjenester, der forbinder virksomhederne med kunderne inden for blandt bolig- og jobmarkedet.
Se præsentationen (PDF) her: Link
HC Andersen Capital modtager betaling fra North Media for en Digital IR/Corporate Visibility abonnementsaftale. /Rasmus Køjborg, CFA kl. 10:45 d. 24/09-2024.
North Media
North Media driver og udvikler platforme og kanaler, der forbinder erhvervsliv og forbrugere. Platformene matcher forbrugerne med de rette produkter inden for dagligvarer, lejeboliger, jobs og digitale adgangsløsninger. North Media er markedsledende og selskabet har været noteret på OMX Nasdaq Copenhagen siden 1996. North Media har fokus på langsigtet værdiskabelse og et stabilt afkast og har en politik om at udbetale et aktieudbytte baseret på de finansielle resultater. North Media består af to forretningsområder: 1) Last Mile udgøres af FK Distribution og SDR Svensk Direktreklam, der er blandt henholdsvis Danmarks og Sveriges førende distributører af tilbuds- og ugeaviser. FK Distribution driver også den digital platform og app "minetilbud.dk”. Last Mile er et modent forretningsområde med god indtjening og pengestrømme. 2) Digital Services består af BoligPortal, Ofir og Bekey, som alle har potentiale til høj vækst, stigende indtjening, skalering og ekspansion. BoligPortal er Danmarks største formidler af lejeboliger og services til udlejere og lejere. Ofir forbinder jobs i Danmarks bredeste jobunivers. Bekey tilbyder sikker digital adgang til låste opgange og hoveddøre for hjemmepleje, leverandører af pakker, dagligvarer mv. North Media arbejder systematisk med bæredygtighed og ESG-rapportering, inklusive selskabets påvirkninger, risici og muligheder inden for klima, miljø, sociale forhold samt ledelse. North Media har via sin tilslutning til Science Based Target initiative forpligtet sig til at reducere sine samlede CO2-udledninger med nominelt 50% inden 2030 i forhold 2018, og til at være netto-nul udledende i 2050.
Read more on company page