2024/32 - Kvartalsmeddelelse 1. kvartal 2024/25
Væsentlige begivenheder i Q1 2024/251
- Omsætningen i 1. kvartal 2024/25 blev 635 mio. DKK mod 621 mio. DKK samme periode året før, svarende til en stigning på 2%. Koncernen oplevede en organisk vækst på 1 % og derudover påvirkede valutakurser positivt med 1 %.
- Kvartalet bød på god fremgang hos de private forbrugere i Norden, hvorimod aktiviteten hos de professionelle malere i Danmark og Sverige faldt i forhold til samme periode sidste år.
- De internationale markeder voksede organisk med 13 % og 18 % inklusive valuta på tværs af både vestlige og østeuropæiske regioner, hvor vi oplever en stigende efterspørgsel efter Flügger-brandede produkter.
- Flügger har pr. 1. maj 2024 påbegyndt en ny strategiperiode med strategien ”Flügger Organic”.
CEO i Flügger, Sune Schnack udtaler:
”Vi oplever stigende international efterspørgsel efter vores produkter, hvilket lover godt for vores ambition om på organisk vis at øge vores internationale tilstedeværelse. Som forventet er aktiviteten på de nordiske markeder stadig reduceret, særligt for de store byggepladser og hos de professionelle malere.
Vi følger derfor planen. Første kvartal har vi brugt på at sælge udendørsmaling samt sætte handling bag vores nye strategi, Flügger Organic, så vi også fremover kan kalde os malerfagets leverandør. Det gør vi ved at igangsætte initiativer med fokus på den professionelle malermester.”
For yderligere information, kontakt:
Casper Paggio Hansson Felt
Tlf. +45 27 53 28 99
Mail: cafel@flugger.com
1 Gennem hele kvartalsmeddelelsen er sammenligningstal tilrettet, så disse afspejler den fortsættende aktivitet.