Lyko lancerer Lyko Ai i vores app
Fra i dag kan alle brugere af Lyko-appen blive guidet af vores Ai-assistent gennem skønhedsjunglen med over 72.000 produkter.
Brugeren starter en samtale med Ai-assistenten og får personlige anbefalinger om produkter og rutiner baseret på sine egne behov og præferencer. Lyko Ai stiller opfølgende spørgsmål for at kalibrere anbefalingen, som derefter genereres baseret på data fra hele Lykos produktsortiment, Lyko Magazine og GPT-4 fra Open Ai.
Lyko Ai er blevet trænet til at udtrykke sig som vores venlige og hjælpsomme kundeservice og kan både benytte kundens købshistorik og lægge produkter i indkøbskurven.
"Det er den største ændring, der er sket, siden vi startede virksomheden i 2008. En kunde, der har brug for en shampoo, har ofte haft svært ved at vælge mellem et online-sortiment på over 2.000 forskellige shampooer – og besøget på lyko.com har sandsynligvis ikke resulteret i et køb. I modsætning til i butikker, hvor personalet har været i stand til at guide kunden ud fra behov og præferencer, hvilket oftere fører til et køb.
På nettet har søgefunktionerne været begrænsede, og det er svært at sortere i alle produkterne. Lyko Ai vil ændre den måde, brugerne interagerer med onlineplatformen og vores sortiment på. Forhåbentlig vil det føre til, at kunderne finder nye, spændende produkter og kategorier. Et tip er at snakke med Lyko Ai i stedet for at skrive," siger Rickard Lyko, CEO og grundlægger af Lyko.
Dette er den første version af Lyko Ai, og det er kun begyndelsen. Brugerne kan give feedback på anbefalingerne, som vil blive brugt til at videreudvikle teknologien, og i fremtiden vil vi tilføje endnu mere information til Ai-modellen.